Archive

Daily Archives: February 9, 2012

The Philadelphia Newspaper Guild has filed a grievance over stories about the Philadelphia Media Network sale that were partially or entirely removed from Philly.com without the authors’ knowledge. The Guild contract states that in the event of any retraction: “The employee involved will be consulted prior to the retraction of any material involved.” The union tells members:

We thank the company for meeting promptly to discuss the grievance and [vice president for external relations Mark] Block for agreeing to the Guild’s request that he publicly apologize for casting doubt on Gambacorta’s accurate reporting. His quotes to this effect from Block appear in today’s Inquirer and Daily News stories about Blatstein’s interest in the company.

Read the Guild Bulletin after the jump. Read More

David Schlesinger

David Schlesinger, who was Reuters editor-in-chief from 2007 to 2011 and is now chairman of Thomson Reuters China, says he’s leaving the company in August. “It has been a great ride, firstly in editorial and latterly with a tremendous China team – wonderful people, great experiences, amazing stories,” he writes in a memo. “I loved being editor-in-chief; I’ve had a blast being Chairman, China; I’m happy to be able to end it like this.” His memo is after the jump. Read More

* NYT: Americans 12 to 34 are spending less time in front of TV sets