Archive

Daily Archives: August 27, 2012

The Examienr — er, Examiner — ad notes:

UPDATE: The spelling was corrected after I posted this.

* Content producer/editor – Examienr.com (Denver) (craigslist.org)
* Earlier: Pink-slipped Denver copy editors did not decorate this cake (jimromenesko.com)

Letters to Romenesko

From JACKIE KACZMAREK, executive editor, Hanford (CA) Sentinel. Subject: Notoriety over Facebook post.

Kaczmarek

Thanks to you … for making me so famous! [“Editor: Don’t even think of slamming us on our Facebook page!”] I see that my original post on our Facebook page has been picked up and discussed on radio, in print and online. I had no idea it was going to go viral. … I will be flying out to New York later this week as I’ve been asked to be a guest on a couple of talk shows. Who knows? Maybe this is a new career for me.

From ALAN STAMM, former Patch freelancer: Patch sites around the country are announcing a biz-mentoring partnership with a nonprofit group to offer tips about online marketing to merchants, other small businesses. That’d be ethically legit, or borderline, if they weren’t using editors and editorial space to promote a service related directly to Patch advertising.

That’s a crack in the sacred wall, in my view, because the focus is online marketing. It will generate ad sales leads and pre-qualify prospects, clearly. And editors are involved

John Hetzler‘s an associate editor for four sites in Metro Detroit, and shares a byline today on the announcement in his area with Kari Hulac, a regional editor in the SF Bay area who posted her version there last Friday.

Seems slippery . . . and another sign of desperation.

Anyone from Patch care to respond?

* Is Sports on Earth another version of Grantland? (shermanreport.com)
* About 300 U.S. newspapers now have paywalls. (newsandtech.com)
* Tribune Co. tells sports sites to pull video of anchor’s Vin Scully gaffe. (laobserved.com)
* Lessons from Lewis D’Vorkin’s push to remake Forbes Online. (pbs.org)
* Two Gannett senior execs sell nearly $800,000 worth of stock options. (gannettblog.com)
* Potential crisis at Berkeley High School newspaper averted. (kqed.com)

Jonathan Krim, who is currently WSJ.com senior deputy managing editor, becomes MarketWatch.com acting editor. From the memo:

He has previously served as an assistant managing editor of the Washington Post’s digital newsroom; a technology-policy reporter for the Washington Post; the executive editor of TheStreet.com; and an assistant managing editor for business/technology at the San Jose Mercury News during some of Silicon Valley’s formative years. His tenure in San Jose was marked by two Pulitzer Prize-winning projects that he directed.

David Callaway left the MarketWatch editor-in-chief post last month to become USA Today’s top editor.

The full memo about Krim’s appointment is after the jump.
Read More

h/t Veejay Sai

* Earlier: “Astronaut Neil Young …. dies at age 92” (jimromenesko.com)
* A look at Sunday’s Neil Armstrong front pages (copydesk.org)
* News bloopers and more on Pinterest | Even more Romenesko Pinterest posts

For those of you keeping track of NPR’s use of “ass,” here are the latest figures:

In the last year, the word has appeared 22 times in NPR produced news reports. … Interview guests and callers have said “ass” 14 times on air. NPR hosts, reporters and guest commentators said the rest. Three were direct quotes, three were in reference to the animal and two used the term in a casual manner.

NPR’s ombudsman team says they don’t know if ass “has become formally respectable to the rest of society, but with that record it seems to be going mainstream on NPR, at least for a fair number of circumstances.”

I get a second on “going mainstream” from the publisher of Geoffrey Nunberg’s “Ascent of the A-Word: Assholism, the First Sixty Years.” I saw the book on the downtown Evanston Barnes & Noble “New Arrivals” table yesterday and wondered if Wal-Mart, Costco, or other stores refused to sell it. PublicAffairs publicity director Jaime Leifer answered my question in an email:

We didn’t have any particular problem with ASCENT OF THE A-WORD at the big-box chains or the discount clubs; they don’t often take our books—which tend to be too serious or specialized for them—so we weren’t surprised that they didn’t stock this one. Among our usual accounts, our publisher tells me that we actually had no problems with the title (hence the nice placement you saw in Barnes & Noble over the weekend) and the reception amongst the stores has been very positive.

Author Nunberg, who is NPR’s linguist contributor, adds in his email:

Actually, given the flood of X-rated titles out there (Sh*t My Dad Says, Go the F*ck to Sleep, If You Give a Kid a Cookie, Will He Shut the F**k Up? etc. etc.), you’d figure a mere mention of a suffixed “assholism” in a subtitle would come off as positively demure, even in Bentonville.

* Kicking you-know-what (npr.org)
* Check out the comments on Nunberg’s Facebook wall

Kitsap Sun reporter Jeff Graham recently wrote about four golfers all hitting holes-in-one during a fundraising tournament. One of the “lucky” men told him: “We were throwing darts with the gods today. Everybody was just going nuts.”

Last Wednesday, the golfer who reported the holes-in-one to Graham — comedian Cris Larsen — announced during an impromptu Rotary Club meeting speech that he had fooled the newspaper, that the “holes-in-one” were accomplished by rolling balls in the hole using their hands.

Sun editor David Nelson was at the meeting and says he was “flabbergasted” by Larsen’s 5-minute confession to the 40 or so Rotarians.

“My jaw dropped, but I stayed composed,” he says in a phone interview. “It was like I got gut-punched.”

The editor left the meeting shortly after Larsen admitted the hoax (“I turned to the guy next to me and said, ‘I need to get out of here'”), went to the newsroom and wrote Graham an email about what he’d just heard that morning.

The reporter let readers know he was furious. (“Actually, we toned [his column] down,” says Nelson. “He was more angry in the first version.”)

This was deception. This was a willful misrepresentation of what happened on the course that day, with the knowledge that we were planning to publish a story about it.

This isn’t the type of thing I’d expect from [McCormick Woods golf director Shawn Cucciardi], who didn’t return messages left at McCormick Woods or his home over the past two days. To say I’m disappointed he let me run with a story he knew was bogus would be an understatement.

He’s no longer a source I can trust.

Graham notes that “this type of hoax brings that relationship between reporter and source into question” and wonders if “the next time a high school soccer coach calls in a 5-0 win, should I question whether it was a real game or a video game?”

Has anything like this happened to you? Tell us in comments.

* Holes-in-one hoax no laughing matter (kitsapsun.com)
* Holes-in-one abound at McCormick Woods (kitsapsun.com)

* Barry Diller’s IAC buys About.com from the New York Times Co. for $300 million in cash. (allthingsd.com)
* Advertising Age to unveil its most significant redesign in years with the Sept. 10 issue. (nytimes.com)
* Daily Orange alums redesign the Syracuse University paper’s website. (upstatement.com) | (DailyOrange.com)
* Duke prof spots plagiarism in Telegraph’s “error-laden obituary.” (ntweblog.blogspot.com)
* “Come on, Vin [Scully], get your shit together,” KTLA anchor says on live TV. (thebiglead.com)

Damp paper warning. (h/t Bill Cooke)

* Inside the New York Daily News newsroom through the years. (nydailynews.com)
* AOL declares special $5.15 a share dividend and shares jump 8.1% early Monday morning. (Bloomberg.com) | (AOL release)
* Jim Lehrer has no regrets about changing his mind on hosting debates. (TVNewser.com)
* NYT public editor: “As for humility, well, The Times is Lake Wobegon on steroids (everybody’s way above average).” (nytimes.com)
* Erik Wemple’s critique of the public editor’s farewell column. (washingtonpost.com)
* Edward Wasserman: Questions about Julian Assange that the media won’t ask. (MiamiHerald.com)
* CJR proves media columnist Richard Prince’s point. (mediabistro.com)
* Matt Turck is named Slate publisher. He joined the online magazine in 2009 after years with Time Inc. (Adweek.com)
* Glamour editor-in-chief Cindi Leive interviews President Obama for a November issue piece. (wwd.com)
* Harper’s runs “devastating” profile of MediaNews Group’s Dean Singleton. (sfppc.blogspot.com)
* Sean Harder refuses to believe there are 15,000 journalists in Tampa covering the RNC. (@seanharder) | Jeff Jarvis: Why are they there? (buzzmachine.com)