Archive

Daily Archives: October 19, 2012

Next week’s New Yorker: Mitt’s tattoos

The Salt Lake Tribune says “nowhere has Mitt Romney’s pursuit of the presidency been more warmly welcomed or closely followed than here in Utah,” but the problem with the candidate is that he hasn’t shown “the same talents for organization, pragmatic problem-solving and inspired leadership that he displayed here more than a decade ago” during the 2002 Olympics.

Where, we ask, is the pragmatic, inclusive Romney, the Massachusetts governor who left the state with a model health care plan in place, the Romney who led Utah to Olympic glory? That Romney skedaddled and is nowhere to be found.

By the way, at least one staffer wants everyone to know it’s not the Salt Lake City Tribune.

* Tribune endorsement: Too many Mitts (sltrib.com)
* Cover story: Mitt Romney’s Tattoos (newyorker.com)
* Earlier: Tennessean endorses a GOP presidential candidate for the first time ever (jimromenesko.com)

There have been a lot of complaints from journalists about the $175 Wi-Fi fee at the first two debates, but that’s a bargain compared to what Lynn University is charging ($200) on Monday.

Stefan Kamph reports other fees:

A phone line is $225 (including voicemail and 300 long-distance minutes). A cable TV hookup is $260. You can also rent laptops, power strips, copy machines, and — our favorite — a 4- to 5-foot silk decorative plant, for $45 (a prop for TV broadcasts). All in all, Lynn University will furnish your every broadcasting desire, for a price.

Cort Furnishings, a worldwide rental company owned by Berkshire Hathaway, is providing goods and services for the debate. We haven’t yet found out how they’re splitting the proceeds with Lynn — but the revenue stream will be impressive.

* Covering presidential debate? Pay $3,000 or so (browardpalmbeach.com)
* Lynn University Debate Services Rate Card (lynn.edu)

Greg Smith, who resigned from Goldman Sachs in a New York Times op-ed piece in March, gives his first interview to “60 Minutes” on Sunday. He tells Anderson Cooper he chose to announce his resignation in the newspaper because “I literally wanted to hit the board of directors over the head, and say, ‘Listen, I was proud of Goldman Sachs. I worked here for a long time.’ So an op-ed resignation….you hoped it would be a wake-up call? I really did.”

Smith’s book, “Why I Left Goldman Sachs,” comes out on Monday. The Times’ Nelson D. Schwartz reports the memoir offers few new details about Goldman.

Watch an interview excerpt. Read the “60 Minutes” release after the jump.
Read More


The Associated Press makes public a staff newsletter to “clear up some misunderstandings” about its use of “illegal immigrant.”

The first thing to note is that “illegal immigrant” is not the only term we use. …What about the cases where we do write “illegal immigrants”? Why not say “undocumented immigrants” or “unauthorized immigrants,” as some advocates would have it?

To us, these terms obscure the essential fact that such people are here in violation of the law. It’s simply a legal reality.

* Reviewing the use of “illegal immigrant” (ap.org)

Ohio University journalism professor Bill Reader has students in his News Editing class submit a Catch of the Week. “Mostly they pounce on their peers at the student paper for noun-pronoun agreement errors,” he writes, but journalism senior Jordan Brogley Webb‘s recent find was “especially interesting”:

She wrote:

My catch of the week comes from an ESPN article that was published in the last week of September. The story is about Texas Rangers outfielder Josh Hamilton, who was not playing due to an eye condition. The writer lists Hamilton’s condition as “eye keratitis,” which is a drying of the cornea. He writes that the condition is caused by having too much caffeine, which is a factual inaccuracy. Keratitis has nothing to do with caffeine and results from an infection or virus. My father, who is an ophthalmologist, confirmed the error. ESPN made a very serious mistake in the story by getting the diagnosis wrong. Either ESPN did not even realize the mistake, or they thought it was too technical for the audience to realize.

I’ve invited ESPN’s Richard Durrett to comment.

* Texas Rangers’ Josh Hamilton back in the lineup (espn.go.com)

* U-T San Diego owner Doug Manchester shows interest in Tribune Co. (kpbs.org)
* Burlington Free Press puts 7 of its 12 downtown buildings up for sale. (burlingtonfreepress.com) | Earlier: In Vermont, a venerable paper fights for readers. (nytimes.com)
* Newsweek CEO: It costs over $40 million a year for “the physical manufacturing and distribution of the physical product.” (adage.com)
* What media agency execs say about Newsweek killing its print edition. (nytimes.com)
* Ex-UCLA basketball player’s lawsuit against Sports Illustrated and reporter George Dohrmann is tossed. (latimes.com)
* Chicago Sun-Times signs Jenny McCarthy as a columnist. (timeoutchicago.com) | Earlier: Sun-Times endorses McCarthy’s controversial organizations. (jimromenesko.com)
* Orlando Sentinel endorses Mitt Romney. (orlandosentinel.com)
* Boston Globe’s clergy abuse investigation gets the Hollywood treatment. (boston.com)
* Jay Penske warns The Wrap about taking reporters from Deadline.com. (laobserved.com)
* Nikki Finke apologizes for Deadline post that was published while she was away. (deadline.com)