Milwaukee TV station says ‘Twat Situation’ graphic was doctored and never aired

The “Twat Situation” graphic that was posted here and elsewhere never aired on Milwaukee NBC affiliate WTMJ, according to a station executive.

Steve Wexler

Steve Wexler

“It appears that someone with too much time on their hands and a sophomoric sense of humor used software to alter the pictures and distribute them,” writes Journal Broadcast Group executive vice president Steve Wexler.

His email:

As you can imagine, the purported graphic mistake during our coverage of the SWAT incident in Shorewood that you published got our attention. While we’re not perfect, we do work hard to be careful, especially during fast-breaking news situations.

In this case, it appears that the photo you mentioned and linked to, was in fact a hoax.

We went through our entire coverage of Friday’s events, frame-by-frame, and couldn’t find the alleged error. We received no calls or complaints from viewers.

We have compared the supposed “screen shot” that you publicized to an actual shot that did make it on air. As you can see, the fonts are close but not exact replicas.

I’m not claiming that we don’t sometimes make mistakes. When we do, we deserve the criticism that follows. But in this case, it appears that someone with too much time on their hands and a sophomoric sense of humor used software to alter the pictures and distribute them.

A correction and an apology seem in order.

Steve Wexler
Executive Vice President
Journal Broadcast Group
720 E. Capitol Dr.
Milwaukee, WI

tmj

* Graphic was posted on the Facebook page of WOKY-AM’s Gregory Jon (jsonline.com)


Comments

comments