Evening Report for October 10, 2013

* PolitiFact gets $625,000 in grants to launch PunditFact, which will check claims made by pundits and other media figures. (“We will hold them accountable, much as we’ve done with politicians.”) (politifact.com)
fact* Ken Doctor: 2014 will be disappointing if Jeff Bezos’s Washington Post “doesn’t start to move profoundly to produce new models for itself — and the industry worldwide.” (niemanlab.org)
* Business leaders honor staffers who were laid off from Gannett’s Asheville Citizen-Times. (mountainx.com)
* It looks like Vivian Schiller is headed to Twitter. (allthingsd.com) | Sorry about that, Adrian Holovaty! (latimes.com)
* Sinclair Broadcast Group twice tried to top Gannett’s offer for Belo. (bloomberg.com)
* NAHJ national board is asked to vote in favor of leaving UNITY. (nahj12.com)
* Blackfeet elder: I was misquoted by son-in-law Rick Reilly. (deadspin.com)
* Arizona Republic memo explains why some reporters won’t have a desk. (bizjournals.com)
* Claim: We’re unlocking our phone screens on average 110 times a day. (npr.org)

Comments

comments