Archive

Daily Archives: October 25, 2013

“Yo @usnews, @TheDailyShow has 2 brown reporters and you picked the wrong one,” tweets Roanoke Times reporter Jacob Demmitt.

Al Madrigal — not Aasif Mandvi — was at the Virginia debate Thursday night.

- from US News' post

– from U.S. News’ post

* U.S. News spotted “Daily Show” correspondent Aasif Mandvi at the debate (usnews.com)
* Roanoke Times spotted “Daily Show” correspondent Al Madrigal at the debate (facebook.com)

* Madrigal: “Thanks @usnews. for a min. I was beginning to think people were noticing the work I was doing on the show.” (@almadrigal)

The good old days at the New York Times….
booze2
* Were there ever liquor carts at the New York Times? (nytimes.com)

I tweeted this piece earlier this afternoon and got these comments in retweets:
beer* “It sure was at Time.” (@jpodhoretz)
* “Beer in the cafeteria ended in the 70s, before I got there. But liquor was in PLENTY of desk drawers. (Still in mine.)” (@ericasimov)
* “Amateurs. USA TODAY’s Life Section had its own cocktail cart.” (@dvergano)
* “Beer was served on production day at the weekly Nashville Business Journal when I worked there 1991-94. Sloppy proofreading.” (@gwenmoritz)

From a 20-year Atlanta Journal-Constitution employee:

I called Journal-Constitution editor Kevin Riley this afternoon, hoping to get more information than he’s supplied so far. (For starters: Was anyone disciplined?) He wasn’t in, his secretary said, and besides he wasn’t taking the calls about the tweet; consumer marketing manager Drue Miller was handling those. I called her and got a leave-a-message recording. If anyone at the AJC is brave enough to spill, you can reach me at jim@jimromenesko.com. You’ll be protected, of course.

Update: Miller forwarded this note from Riley:

The Atlanta Journal-Constitution is currently reviewing its social media procedures. Our investigation is ongoing and it is the AJC’s policy to not comment on any personnel issues.

We take this issue seriously, and as we stated earlier this week, the newspaper sincerely regrets the Twitter message that contained an inappropriate statement. We do not condone such offensive messages and are reviewing our procedures to ensure this type of error does not happen again.

– Editor Kevin Riley, The Atlanta Journal-Constitution

* Earlier: I’m guessing someone’s in trouble at the Journal-Constitution (jimromenesko.com)

“Washington Times and New York Post fall for total BS”

“The president in no way, shape or form directed the Marine Corps to change our uniform cover,” according to the Marine Corps statement. “We are looking for a new cover for our female Marines for one overriding reason: The former manufacturer went out of business. … The Marine Corps has zero intention of changing the male cover.”

-- New York Post

— New York Post

* Girly Marine hats story is picked up (esquire.com)
* Marines shoot down story about Obama’s push for girly hats (stripes.com)


Gasp!

* Thou shall not tweet anything negative about #BostonStrong (boston.com)
* “You should be ashamed of yourself” and more messages for Lowery (@wesleylowery)

confirm2
The reason for the Museum of Art director’s resignation is confirmed on Wednesday; it gets into the Plain Dealer print edition on Friday.

It should be noted that Plain Dealer chairman Terry Egger is on the Museum of Art board. (The Plain Dealer story mentions that very low in its story.)

Cleveland Scene was the first to report that museum director David Franklin had an affair with an employee who committed suicide five months ago. The alt-weekly reported: “We now know that trustees were well aware of the affair at least at the time of her death, and probably before.” (That would include the Plain Dealer’s Egger.)

Cleveland Scene on Wednesday tweaked the daily paper for its non-coverage of a big local story: “The Plain Dealer, whose publisher, Terry Egger, is a Cleveland Museum of Art trustee, has yet to report on the nature of the ‘personal reasons’ detailed above, though a reporter at the paper does have the same copy of the police report that we do.”

The Plain Dealer is getting beaten up in its comments section:

* “Why did Scene Magazine break this story instead of the Plain Dealer?”
* “How is it that Egger, a board member, doesn’t have a clue as to the contents of Franklin’s current graceful-exit contract?”
* “So after it took Cleveland Scene shaming the PD into actually doing their job and reporting the board’s knowledge of these events and the Plain Dealer’s own conflict of interest, you then drop any shred of decency and journalistic integrity by pasting the girl’s name, image, and history all over the site? Seriously?”

On Friday morning, Plain Dealer managing editor Thom Fladung responded to commenters:

[Reporter] Steve [Litt] had the police incident report and medical examiner’s report on Wednesday. We could have put a story online, based on those reports, that day. We did not, because I wanted more.

Fladung

Fladung

I thought it was crucial to get the museum board to speak directly, on the record, about these reports, the resignation of David Franklin and more. And to do so in the same story. To me, two of the crucial issues any story had to answer were whether Franklin’s alleged affair had anything to do with his resignation and why the museum has chosen to continue its relationship – on a consulting basis – with Franklin. Eventually, on Wednesday night, Steve was able to get museum board chairman R. Steven Kestner to speak to those issues, on the record. In fact, Steve was the first reporter to do so. And that, I thought, was the last crucial element for the story. Then, we did not publish the story online until late morning Thursday because I wanted to be sure it received a careful edit.

Did The Scene have a story on the police incident report first? Absolutely. Good for them. Good reporting. We chose to try to go beyond that police report. And I thought we did that. Now, you’re welcome to agree or disagree with that approach. You’re welcome to believe all of the above or not.”

Just asking, Thom: Would you have handled the story that way if Egger was not on the museum board?

* Cleveland Scene on Wednesday: Museum director resigned after affair, suicide (clevescene.com)
* Plain Dealer on Friday: Museum confirms that its director resigned over an affair




* A former editorial writer has changed his mind about endorsements: He says papers should stop choosing from “a bunch of badly flawed politicians.” (channel-surfing.blogspot.com)
define* Why the Associated Press wants the Sandy Hook 911 calls. (knownewengland.org)
* The AP shouldn’t have fired Bob Lewis, says Rem Rieder. “The death penalty for one error is overkill.” (usatoday.com)
* What should reporters learn in journalism school? (theatlantic.com)
* Professor: Our definition of “journalist” is outdated and inadequate. (udayton.edu) | His paper: (nyujlpp.org)
* @pourmecoffee and others explain why they tweet anonymously. (washingtonpost.com)
* David Carr: “I never get confused about the fact that if my last name were not New York Times, far fewer would care what I thought.” (neimanlab.org)
* Paywalls will only work for papers with “really, really unique” content — the New York Times, for example. (fagstein.com)
* How Detroit journalists are covering their bankrupt city. (cjr.org)
* Why interns should be paid: “Work should be paid for, that’s a basic ethic in our society.” (theawl.com)
* Longtime New York Times editor Rick Berke is named executive editor of Politico. (nytimes.com)
* New York Daily News gossips occasionally took orders from boss Mort Zuckerman. (wwd.com) | Read the transcript of Rush and Molloy’s chat: (gawker.com)
* NYT: Check out our latest multimedia project, “A Game of Shark and Minnow.” (@NYTimesComm)
* More layoffs at the Denver Post; citizen-journalism section YourHub is hit hard. (denverpost.com)
* Staff changes at WWD’s Memo Pad media column: Alexandra Steigrad replaces Erik Maza, who has new WWD duties. (capitalnewyork.com)
* Bob Ingrassia: The keyboards I’ve loved over the years – from an Olivetti to the TRS-80. (fasthorseinc.com)