Daily Archives: November 8, 2013

* You can see The Bean! “Can’t beat the view from @CrainsChicago 18th floor.” (@MeghanEMorris)
* Miami Herald reporter Jim Wyss is detained by Venezuelan authorities. “We are very concerned,” says the paper’s editor. ( | (@jimwyss)
* Texas Christian University College of Communication’s name-change honors CBS News veteran Bob Schieffer. (
* Pitchfork announces Pitchfork Review, a quarterly print publication. (
* Rupert Murdoch is on the far right, and other myths about the media mogul. (
* It’s been a week of apologies from media people and others. (
* Ralph Nader wants the Washington Post to restore its ombudsman position. (
* Jill Abramson explains why the Times’ Obama apology ran on A12: It was “an ‘every one has it’ story.” (
* Rem Rieder on “stonewallers” President Obama and CBS News: (
* Layoffs reported at Myspace, the site that I forgot still exists. (
* Gary Miles is named Detroit News managing editor. (
* Threatening phone calls target the Fort Worth Star-Telegram printing plant. (The paper announced this week that its papers will soon be printed at the Dallas Morning News.) (

The Wright State University (Dayton, OH) Guardian decided to run the above classified ad for an Aryan separatist’s “rebel tabloid” after considerable staff debate.

“Where do we draw the line with these sorts of opinions?” asks Guardian editor-in-chief Brandon Semler. “Where do we say what people can and cannot say and how they can advertise in our paper? Those were the things that we discussed, so we decided ultimately to run it in that situation.”

The ad was pulled from the Guardian’s website, though, after someone complained about it to Dayton-area media.

“We will be meeting soon as an organization to talk about how we treat these issues from now on,” says Semler.

* Guardian classified ad sparks controversy (
* Editor doesn’t consider himself a “supremacist,” but a “separatist” (

The tweet it’s apologizing for:

* Home Depot apologizes for racist tweet (
* Home Depot plumbs new depths in tweeting (

The Orange County Register follows the San Francisco Chronicle and others in not using “Redskins” when writing about Washington’s NFL team.

Register sports editor Todd Harmonson says: “We examined the issue and understand that, to many, Washington’s nickname is deeply offensive. It is the Register’s policy to avoid using such slurs, so we will not use this one, except in stories about the controversy surrounding its use.”

* OC Register discontinues using “Redskins” ( item)
* OC Register, Anaheim end talks on deal criticized by journalism watchdogs (

Former Vanity Fair, New Yorker and Newsweek editor Tina Brown said at the THiNK festival in Goa, India:

* “The digital explosion has been so explosive there isn’t a single place where the digital thing is a profit thing. The disruption hasn’t brought a business model.”
* “The [magazine-reading] habit has gone. I think you can have more satisfaction from live conversations. [We are] going back to oral culture where the written word will be less relevant.”

* “TV is dead and now they are chasing a demographic they are never going to find. We’ve reached a moment [where people realize], ‘My god the television is an ugly piece of furniture.’”

* Regarding Jeff Bezos: “Owning news makes you important; it gives you a seat at the table. The number one way of becoming powerful in Washington is by becoming the Washington Post.”

* Tina Brown doesn’t read magazines anymore (

Snopes: “Probably false”

The New York Post ran a story yesterday about a Chinese court siding with “fuming hubby” Feng Jian, who sued his estranged wife for not telling him about her plastic surgeries and giving birth to an ugly child.

The Post’s last line:

The Huffington Post ran the same piece a year ago, and later inserted this note:

Snopes says the tale “has been kicking around the Internet since at least 2004.”

* Man sues wife after she gives him “ugly” baby (
* Man sues wife for being ugly before plastic surgery (
* Story about man suing wife for bearing him ugly children is “probably false” ( | It is false (

* The Onion is killing the print edition in its last remaining markets: Chicago, Milwaukee, and Providence, RI. (It once had a dead-tree version in 17 cities.) “It’s sad to see a print edition no longer exist, but it’s important to see the Onion succeed,” says Onion Inc. president Mike McAvoy. (
* Lara Logan apologizes for her “60 Minutes” Benghazi report. “We will correct the record” on Sunday night, she says. ( | ( | (
* @MobergByNight saw the above “child porn” tease on last night’s news and forwarded it. (@mobergbynight)
* NPR’s ombudsman closely followed Mara Liasson’s work for 10 weeks and found “her NPR stories were straightforward and based on solid reporting.” (
* So Dan Rather won’t be on CBS to discuss JFK’s assassination? “No loss,” says Robert Pierpoint’s ex-producer. (
* Rather: “Much of what’s written is completely incorrect.” (@danratherreport)
* Did a 12-year-boy come up with Time’s Chris Christie cover concept? ( | Time executive editor defends it. (
* Newspaper chain founder Dean Singleton: “I’ve got three kids in their twenties, and they haven’t read a newspaper probably in their life. They’ve grown up in a digital world.” (
* Will TJ Simers ever tell his Orange County Register readers that he’s suing his former bosses at the Los Angeles Times? (
* “Flip the bird”: Sell your Twitter shares, says analyst. (@danielhsqr)
bird* Reporter: The mayor “was looking directly at me, smiling at me as I took the picture, and gave me the middle finger …he flipped me off.” (
* New York Daily News staff finally returns to its Sandy-damaged offices. (
* BuzzFeed’s Ben Smith: “Any investigative reporters who can vibe with the Edward Snowdens of the world are going to be in demand.” (
* Betsy Rothstein, “Washington’s strangest gossip,” examined. (
* Demand Media is hurt by Google weeding out low-quality content. (