Daily Archives: January 31, 2014

NBC 6 South Florida aired a story Thursday that showed a portion of web ad produced by the Republican Party of Florida. Someone inserted a “Reprehensive Party of Florida” credit line, and now the GOP tells NBC 6 that “we are currently reviewing our legal options against your station, but at minimum we demand an on-air apology for violating journalistic ethics and public discipline for any employees responsible for the creation of this graphic.” [Update: Two people have been fired. There are statements below.]

Update: NBC 6’s graphic was supplied by Capitol News Service out of Tallahassee. Here is its statement:

Capitol News Service takes full responsibility for an error that resulted in one of our clients, WTVJ incorrectly labeling on screen material. In a report in which we played a web ad by the Republican Party of Florida, our employees indicated it should have the on screen chyron “Reprehensive Party of Florida.” We deeply regret this incident. The people who made the error and reviewed it without catching it are no longer in our employ.

The news service tells me that two people were fired today – the person who did the “reprehensive” graphic and his supervisor.

NBC 6 South Florida’s statement:

We apologize to the Republican Party of Florida and to our viewers for our airing of a wrong graphic in a news story in last night’s 6 PM newscast. The story came to us from a news service we use out of Tallahassee that we have relied on for years with no issues. We do, however, know it was our responsibility to catch the graphic and we regret that we did not prevent it from airing. We are addressing this with our employees to ensure something like this doesn’t happen again. Once again, we sincerely regret this incident.

* Watch NBC 6’s report; the “Reprehensive” graphic appears at 1:35 (

- From the latest Rhino Times

– From the latest Rhino Times

Greensboro News & Record editor Jeff Gauger didn’t care for the Rhino Times’ “jarring” and “rude” headline on its story about a 73-year-old county commissioner who is retiring. Rhino Times managing editor Elaine Hammer tells me she didn’t read Gauger’s post, but says the backstory is explained in the piece on commissioner Linda Shaw.

“She was on the Harper Valley PTA when the song came out” in 1968, Hammer writes in an email. (Actually, Shaw was on the Harpeth Valley PTA. She tells the weekly: “I got calls from all over the country. They would ask, ‘What do you think of the song?’”)

I’ve left a message for Shaw, asking if she’s flattered or offended by being called “honey” in the headline. Update: “It was a good story, but I thought the headline was unprofessional,” Shaw tells me. “I was disappointed.”

* The Rhino Times, goofy again (
* Harper Valley Honey hangs it up (


* Microfilm recollections from my Facebook friends/subscribers (

- Avid Running's story about Avid Running stealing content

– Avid Running’s story about Avid Running stealing content

“We just caught someone stealing our content and tricked them into publishing a story about their theft,” WalkJogRun co-founder Adam Howitt tells Romenesko readers.

Here’s how that happened:

Earlier this week, WalkJogRun asked its Twitter followers to show their winter running garb.

Adam Howitt

Adam Howitt

Within minutes, three other fitness sites –, and – republished WalkJogRun’s post as their own.


“After diving deeper we discovered they’ve scraped most of our recent content,” says Howitt. “Our attorney is reviewing everything now but in the meantime we thought we’d pull a little prank. We wrote a story about their theft. Once again, it took minutes for this to appear.”

Three days later, “they’re still 100% oblivious to our prank,” says Howitt, and “they’re still pulling our content. …We’re a Boston bootstrapped business in the fitness space and take pride in writing great content for our users so it’s really frustrating to see this kind of theft taking place.”

* Avid Running, Running USA, Running Addicts stealing content (

Those hard-hitting TV editorials from yesteryear!editorial
* In 1966, a Milwaukee TV station’s editorialist said John Lennon should keep his mouth shut and the Beatles should just stay home and count their money. (
* The $1 million-plus that the Charleston (WV) Daily Mail got from the sale of to UK’s Daily Mail was used to buy new cameras and a content management system. (
* Study: 67 percent of the guests on “Face the Nation” and “Fox News Sunday” last year were white men. (
* Time Inc. considers leaving the Time & Life Building. (
* A judge says a veteran Philadelphia mob reporter will be allowed to cover a mob trial even though his name is on the witness list. (
* Tribune-owned Chicago magazine drops the United States Postal Service and starts using Tribune’s delivery services. (
bite* How one journalist learned to appreciate bite-sized news. (
* Jay Rosen‘s beef: “We don’t have a news system that keeps us informed and helps us grasp the stories we care deeply about.” (
* Oh, good: The “Go F**k Yourself” ad in Penn State’s student paper was a hoax. (
* Underestimate’s Jason Calacanis at your own peril, says Adam Penenberg. (
* The Atlantic’s Alex Madrigal is “truly befuddled” by (@alexismadrigal)
* Co-founder of the first “Enjoying the new @inside and actively using it.” (@hirschorn)
* Bon Appetit editor-in-chief Adam Rapoport calls the Super Bowl “the greatest eating holiday of the year.” (
* Facebook insists it’s not a media company. (
* A list of 76 things that the New York Times has reported are housed in a “nondescript” office space: (