Afternoon report

The East Valley Tribune says a spring 2012 intern plagiarized several articles and that her school, Arizona State University, has been notified.

The Tribune is in the process of contacting the publications that were plagiarized and is also taking steps to increase scrutiny of articles before they are published.

UPDATE: The student, Raquel Velasco, was recently fired from ASU’s State Press, which has apologized for running her plagiarized pieces and says “our staff hopes to rise above this incident and dedicate ourselves to take a harder look into every piece we produce.”

* Intern articles in Tribune plagiarized from other publications (eastvalleytribune.com)
* An apology and retraction from the State Press (statepress.com)

More stories:
* News outlets say entertaining political elites at the conventions pays off. (washingtonpost.com)
* What we’re learning about the convention ratings. (time.com)
* Michelle Leder buys footnoted — logo at left — back from Morningstar. (footnoted.com)
* The Mann who got Bob Woodward hired at the Post. (That’s Jim Mann.) (newspaperalum.com)
* Successful nonprofit news outlets hire not only journalists — but also business managers, tech experts and event planners. (AJR.org)
* Houston Chronicle staffers may not get raises, but there’s still barbecue and 5K runs. (houstonpress.com)
* Sacramento Bee puts up a paywall. (bizjournals.com)
* Switch to new format causes Columbus Dispatch delivery delays; paper apologizes. (dispatch.com)
* Dart Center announces the 2012 Ochberg Fellows. (columbia.edu)
* Roanoke Times is selling one of its bureau offices. (roanoke.com)
* What Harper’s got wrong in its story about Philadelphia’s newspapers. (citypaper.net)

Comments

comments