Archive

Daily Archives: July 10, 2014

What he said:

Last year’s government shutdown in Washington had at least one positive development nine months after the fact. The folks at Sibley Hospital in Washington are reporting live births are up right now on average by about three per day. How long until someone on television points out that during the shutdown the folks in Washington are apparently doing at home what Washington has been accused of doing to the American people? We’re guessing someone will say that on television before long.




- Front page of Wednesday's Spokane paper (altered)

– Front page of Wednesday’s Spokane paper (altered)

“I was really unaware that this might be a big deal,” says Michael Boyer. “I lost my job due to the news coverage of me being the first person to buy marijuana legally in Spokane.” (Greg Packer, can you help this guy understand what being first means to the media?)

Update: Boyer got his job back.

* Boyer made the first cash purchase – 2 grams of Sour Kush (spokesman.com)
* “Now im [sic] jobless and have decided to post my resume here” (craigslist.org)
* Spokane’s first pot buyer says he’s getting fired (spokesman.com)

rush
Romenesko reader Bonnie Russell writes: “Yesterday, subscribers of Southern California’s Riverside Press-Enterprise were sent a marketing survey that culminated by asking if Rush Limbaugh were to pen a column,limb would they still subscribe to the paper. In the space reserved for ‘Other,’ I suggested if [P-E and Orange County Register owner Aaron] Kushner thought hiring Limbaugh was a good idea, he might want to demand Stanford refund the monies spent on his education.”

Does Kushner plan to add Limbaugh to his op-ed pages? His marketing vice-president, Lelani Kroeker, tells Romenesko readers: “We are considering a number of new content initiatives, and we regularly survey our readers as part of our planning process. To date, no decisions have been made about pursuing a relationship with Rush Limbaugh.”

* Earlier: Aaron Kushner’s wrecking ball (ocweekly.com)

- Censorship documentation by former opinion editor Neel Swarmy

– Censorship documentation by former opinion editor Neel Swamy

* Censorship at Shelton High School (newhavenindependent.org)

dallas

The Dallas Morning News launched its premium website nine months ago, hoping readers would be willing pay $11.96 a month to see fewer ads and more photos. There were “promises of personalization and loyalty programs to come later,” the paper notes.

News chief marketing officer Jason Dyer declined to tell the News reporter what the paper invested in the project or how many people subscribed to the premium site. He also apparently gave her the wrong day for the site going dark. (Thursday, not Friday.)

* The News will shut down its paid website (dallasnews.com)
* Why it matters that the News failed at paid content (dmagazine.com)
* September 2013: The News launches a premium website (dallasnews.com) | (niemanlab.org)

* There are 53 statehouse reporters in Texas and just two in South Dakota. Less than a third of U.S. newspapers assign any kind of reporter to the statehouse, reports Pew, and 86% of local TV news stations don’t put even one reporter there. (journalism.org) | (washingtonpost.com)
rather* Robert Redford‘s playing Dan Rather in an upcoming “Rathergate” film. (mediabistro.com)
* Jill Abramson: “I was fired because of my quote-unquote management skills—and to be honest with you, I’m still trying to figure out exactly what that means.” (thedailybeast.com)
* Marc Andreessen has an “epic” first six months on Twitter. (qz.com)
* Ouch! Sponsored content polls higher than Fox News and BuzzFeed. (pando.com) | (linkedin.com)
* Florida newspaper editors refuse to let the Libertarian candidate for governor speak at their convention. (orlandosentinel.com)
* Isthmus, Madison’s alt-weekly, is sold to a group that runs a meal-plan card for students. (altweeklies.com)
* Why nobody’s watching Al Jazeera America. (matthewkeys.net)
* Today in Tabs is “the high school cafeteria of New York media.” (observer.com)
* New York Times correction: We misspelled the name of one of our reporters. “He is Matt Apuzzo, not Appuzo.” (nytimes.com)
* It’s time to kill the word “troll,” says Damon Linker.(theweek.com/AUDIO)
* The Journal of Vibration and Control (JVC) retracts 60 articles. Fred Barbash writes: “The reason for the mass retraction is mind-blowing: A ‘peer review and citation ring’ was apparently rigging the review process to get articles published.” (washingtonpost.com)
* Noted: CNN’s story about Duke University and “Duke Bourbon” is written by Alan Duke. (cnn.com)
* Turn in your WSJ125 Goodie Bag? Katie Rosman quits the Wall Street Journal for the New York Times. She’ll be an editor and Sunday Styles columnist. (@katierosman) | (wwd.com)