Archive

Daily Archives: October 6, 2014

brice

“I went to google an old story of mine last night,” says former Daily Voice reporter Phil Corso, “and noticed it was under someone else’s byline.” (The top of one of his stories is shown above.)

Earlier, his bylined articles were changed to “By The Daily Voice staff,” which “I saw as a problem they had with their CMS [content management system] when they remove employees from the system.
mug
“But now, my stories seem to be credited to someone else completely,” says Corso, now an editor with Times Beacon Record Newspapers of Setauket, NY. “Crosses a line if you ask me. A quick google search seems to show that every single story I wrote is now credited to someone named Diana Brice.”

The mysterious Brice also gets credit for all of the stories written by former Daily Voice reporter Jeremy Rice. (Here’s one.) Reporter Erin Lynch introduced herself to Daily Voice readers three years ago. Today Diana Brice gets the intro byline.

Travis Hardman, chief technology officer of the Daily Voice chain of newspapers in Connecticut and New York, says in an email that depriving former employees of their bylines “is certainly not our intention and if it is happening it’s a bug in our system. We heard of this happening in one case and corrected it immediately.”

Former Daily Voice managing editor Jenn Lord Paluzzi tells Romenesko readers that “‘Diana Brice’ is one of the default names that the sites’ CMS generates when you enter a story without a byline. I’m not sure why that decision was made — maybe they felt every story needed a byline? — but what has happened is the reporters who have left or were laid off, in many cases, are losing all proof that they did the work.”

Update: “We’re looking into it further now,” says CTO Hardman.

Update 2 from Hardman: “We were able to correct the problem and all missing bylines now read ‘Daily Voice Staff.’ Unfortunately, as you note in your post, it appears several reporter profiles were removed from our CMS a couple of years ago and the authorship records along with them. I’d like to apologize to past Daily Voice reporters who were affected and I’m happy to work with them to restore their bylines.”

butts

* South County Spotlight is a Portland Tribune newspaper (pamplinmedia.com)


Gawker Media chief Nick Denton sent this memo to his staff at 12:42 p.m. ET Monday:

Hey! I haven’t done one of these monthly newsletters since before my sabbatical.

They’re typically written for an external audience in the expectation that they’ll be leaked, like a press release in disguise.GAWKER But I want to change that: as well as trumpeting traffic growth and other achievements, I’ll confront our internal questions about the progress of Kinja and competitive challenges.

Here below is where my head is at; but let’s make this an ongoing conversation. Email your questions, points and ideas to nick@gawker.com and I’ll try to respond, privately if you prefer or in the next of these newsletters. I really want to hear from you!

​- – – – – – – – – – – – – – – – ​- – – – – – – – – – – – – – – -​ ​​- – – – – – – – – – – –
DANIEL RADCLIFFE’S FAVORITE SITE
It was Deadspin’s month. TMZ may have got hold of the Ray Rice video showing the running back punching out his girlfriend. But Tommy Craggs’ team excelled in exposing the corporate politics behind the story.

There’s no way that Deadspin writers could cover a scandal like this if beholden, like other journalists, to the leagues, the teams and ESPN. It is present proof of the viability and vitality of independent media. On screens crowded with generic headlines, virtuous purpose is sufficiently differentiating. And it’s recognized.

Says Andy Weissman of Union Square Ventures: “Deadspin is part of Gawker. If you’ve been reading it for the last week, the guardians of independent media claim rings so true.”

Media mentions for the site are through the roof, says Tim Burke, who monitors these things. (The site has other surprising fans. Deadspin is the primary news source for Daniel Radcliffe, the actor who played Harry Potter.)/CONTINUES Read More

Ad in the Review-Journal – placed by the Review-Journal

- From the front page of Sunday's Review-Journal LIFE section

– From the front page of Sunday’s Review-Journal LIFE section

On Friday, a Las Vegas Review-Journal news story warned readers about “the blitzkrieg about to unfold for your vote on The Education Initiative appearing as Question 3 on the November ballot.” The paper failed to disclose, though, that it would launch its own display-ad campaign against Question 3 the next day. The above ad ran on the bottom of Saturday’s Business front and Sunday’s Life front.

Nevada political journalist Jon Ralston says of the ads: “I’m sure this will be disclosed in all news stories from now on, right?”

I’ve asked Review-Journal publisher Ed Moss about the ad campaign.

* Review-Journal uses house ad to oppose margin tax (ralstonreports.com)
* Nevada begins battle royal over Question 3 (reviewjournal.com)

* Toronto Sun parent Quebecor sells 175 newspapers to National Post owner Postmedia for $316 million. (cbc.ca) | (nationalpost.com)arrest
* A Montana editor is arrested by a state trooper for taking pictures at an accident scene. His wife-reporter took the photo on the right. (dailyinterlake.com)
* So far this year, 113 print magazines launched in U.S. and Canada, while 57 folded. (crainsnewyork.com)
* Restaurant owners refuse to take money from Dallas Morning News critic Leslie Brenner, who dined at their place. “Things got ugly.” (dmagazine.com) | Brenner explains what happened: (dallasnews.com)
* Former Boston Globe editorial page editor Peter Canellos is named Politico executive editor. (politico.com)
* More praise for the “new” Washington Post. (jacklimpert.com)
* Jeff Zucker says “we’re doing some things that antagonize people who are so protective of the legacy of CNN, [but] we have to change.” (nymag.com)
* Digiday calls LinkedIn’s Dan Roth “the most powerful man in business journalism.” (digiday.com)
* Bloomberg Politics launches. “The most different looking homepage since Verge launch,” says Rafat Ali. (bloomberg.com)
* California Sunday Magazine launches. (californiasunday.com)
bios* Reports from journalist-profiler NewsBios may include “information that reflects on the journalist’s character and proclivities.” (nytimes.com)
* Matt DeRienzo , who took a Digital First Media buyout, “reportedly approached the company about removing his [editor] position rather than further eliminating reporter positions.” (newhavenindependent.org)
* PBS pulling its ads from Harper’s after the magazine ran a critical essay was a “symbolic punishment,” says the publisher. (cjr.org)
* The homes of eccentric magazine publisher Felix Dennis, who died in June. (theweek.com)
* Gawker’s Nick Denton: “I’m glad I’ve been gossiped about. It’s liberating. I have nothing to fear anymore.” (digiday.com)